BİLİM - Dünyayı yeni bir facia bekliyor

Bilim insanlarının Antartika’nın en büyük buzullarından Thwaites’in kopmasının tahmin edilenden çok daha önce gerçekleşeceğini duyurmasının ardından, bunun domino etkisi yaratabileceği ihtimali tartışılıyor.

© REUTERS
BİLİM - Dünyayı yeni bir facia bekliyor

Okyanus seviyesinin 2 metrenin üzerinde yükseleceğinin sinyalini veren araştırmacılar, Thwaites’in kopmasının Batı Antartika’da diğer buzulların da kopmasını tetikleyerek dünyayı büyük bir facianın beklediğini açıkladı.

Sciences Advances adlı bilim dergisinde geçtiğimiz ay yayımlanan bir araştırma, Thwaites buzulunun altında 10 kilometre uzunluğunda, 4 kilometre genişliğinde ve 300 metre yüksekliğinde bir boşluğun olduğunu ortaya çıkarmıştı.

Florida büyüklüğündeki Thwaites, Antartika’nın en hızlı eriyen buzulu.

DOMİNO ETKİSİ

Rapor yazarlarından ve aynı zamanda NASA’ya bağlı ‘Jet Propulsion’ laboratuvarında araştırmacı Eric Rignot, Fransız medyası FranceTVInfo’ya yaptığı açıklamada, "Ölümcül buzul Thwaites, domino etkisi yaratabilir" dedi.

Rignot, "Thwaites’in kopması domino etkisi yaratarak Batı Antartika’daki diğer buzulların kopmasını tetikleyebilir. Medyanın ve kamuoyunun kutuplardaki ve özellikle Antartika’daki tehlikenin farkında olduğunu sanmıyorum. Bir facia bizi bekliyor” ifadelerini kullandı.