Mars'ın dolunayı ilk kez görüntülendi

ABD Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Mars’ın uydusu Phobos’u ilk kez dolunay formunda görüntülemeyi başard

© NASA
Mars'ın dolunayı ilk kez görüntülendi

NASA, 2001’den beri Mars’ın yörüngesinde bulunan Odyssey aracı tarafından gönderilen dolunay fotoğraflarını yayımladı.

Odyssey’in kızılötesi kameraları tarafından yakalanan görüntülerde, dolunay ısı dereceleri nedeniyle gökkuşağı renklerinde birer ‘şeker’ gibi görünüyor.

Hubble, Aslan Takım Yıldızı'na 30 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan bir arketipik sarmal galaksi olan NGC 2903'ün muhteşem bir fotoğrafını yakaladı.

2020’de görevi James Webb'e bırakacak olan Hubble, emekli olmaya hazırlanıyor.

Huble'a kıyasla uzayı daha detaylı bir biçimde inceleyebilecek olan James Webb'in dünya dışı yaşamın keşfinde de etkili olması bekleniyor.

Dünya'dan 3 bin ışık yılı ötede Kuğu (Cygnus) takımyıldızı yakınındaki "NGC 7027" gezegen nebulasında tespit edilen molekül ilk kez uzayda gözlenmiş oldu.

SOFIA Bilim Merkezi Direktörü Harold Yorke, söz konusu gözlemin evrenin erken oluşum kimyasına dair bilinenleri teyit ettiğini belirterek, "Bu molekül aslında orada duruyordu. Ancak doğru konumda doğru araçlarla gözlenmesi gerekiyordu ve SOFIA bunu mükemmel şekilde yaptı" dedi.

NASA'dan yapılan açıklamada ise “En zayıf ve en uzak galaksiler, insan gözünün görebileceği ışığın on milyarda biri kadar bir parlaklığı yayıyor” ifadelerini yer verildi. (Kaynak: NTV)