Yeni bir katil balina türü keşfedildi

Uluslararası bilim insanlarından oluşan bir grup araştırmacı Şili'nin güneyindeki okyanus sularında daha önce eşine rastlanmadık bir katil balina türü buldu.

© AP
Yeni bir katil balina türü keşfedildi

ABD Ulusal Okyanus ve Atmosfer Dairesi'nden (NOAA) araştırmacılar bu görülmedik katil balinaların tamamen yeni bir tür olup olmadığını anlamak için DNA testi sonuçlarını bekliyor.

Güney Amerika kıyılarında benekli katil balinaları da bulan ekipte yer almış, NOAA araştırmacısı deniz ekolojisti Robert Pitman, bulunan yeni türle ilgili "Bugüne kadar gördüğüm en farklı katil balina" ifadelerini kullandı.

Bu türün gözleri etrafındaki beyaz şerit, bilinen katil balinalarınkinden daha ince. Bu balinaların kafası daha parlak ve yuvarlak. Sırt yüzgeçleri ise daha dar ve sivri uçlu.

6 ila 7,5 metre boyundaki bu yeni katil balinalar bilinen türlerden daha küçük. Bu katil balinalar da diğerleri gibi deniz memelilerini yemediği düşünülüyor.

Pitman, 1955’te Yeni Zelanda'da görülen kıyıya vurmalarda keşfettikleri balinalara benzer canlılarla karşılaşıldığını ancak o dönemde bunun sadece farklı bir mutasyon sonucu oluştuğunun düşünüldüğünü söyledi. Ancak Ocak ayındaki keşif ve bugüne kadar geçen sürede çekilen fotoğraflarla yeni bir türle karşı karşıya olunduğu ihtimalinin güçlendiğini kaydetti.

Pitman şimdilik "Tür D" olarak anılan balinaların güneyde, kıyılardan uzaktaki okyanusun en çetin sularında yaşadıkları için fark edilmediğini aktardı.

Tür D'nin ilk fotoğraflarını 2005’te gördüğünü söyleyen bilim insanı, 25 kadar balinanın gemilerine yaklaştığı 21 Ocak tarihini asla unutamayacağını dile getirdi. Pitma, "Bu balinaları görmek için 14 yıldır bekliyordum. Sonunda onları gördüm" diye konuştu. (Kaynak: Euronews)