İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun ekibi, Cavit Çağlar’ın eski kanalı Olay TV’nin yönetimini mi devraldı, taraflar ne diyor?

İsmet Berkan’ın sahibi olduğu Haftalık Gazete, Bursa’da yayın yapan Olay TV’yi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’na yakın bir grubun satın aldığını iddia etti.

© AA
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun ekibi, Cavit Çağlar’ın eski kanalı Olay TV’nin yönetimini mi devraldı, taraflar ne diyor?

Haftalık Gazete’nin bugünkü Gündem bölümünde İsmet Berkan, “Cavit Çağlar’ın hepimize bir büyük sürprizi var” başlıklı yazısında, İmamoğlu’na yakın bir grubun Olay TV’yi satın aldığını iddia ederek şunları yazdı: “Bugünlerde Cavit Çağlar’ın adını sık sık duymaya hazır olun. Çünkü Çağlar, Türkiye’de para ve iş sahibi hiç kimsenin cesaret edemeyeceği bir şeye kalkışıyor, açıkça Recep Tayyip Erdoğan’ın bir siyasi rakibini destekleyecek bir TV kanalına destek oluyor. “Destek oluyor” biraz lafın gelişi; kanalın sahibi Cavit Çağlar. Ekrem İmamoğlu adına hareket eden bir grup, Çağlar’ın merkezi Bursa’da olan “Olay TV”sinin yönetimini devralıyor. Kanalın genel yayın yönetmenliğine İstanbul Büyükşehir Belediyesi Basın Müşaviri, bir zamanlar Kanal D’nin başarılı yöneticisi Süleyman Sarılar getirildi”

Yazıda Olay TV’nin iş insanı Cavit Çağlar’a ait olduğu, Çağlar’ın kanalın sahiplik yapısını değiştirmeden gruba destek olacağı iddia edildi: “Kanalın sahiplik yapısında hiçbir değişiklik yok. Bunun bir sebebi, patron değişikliğinin RTÜK onayına tabi olması gibi duruyor. Ama bir başka sebep de kuşkusuz Cavit Çağlar’ın böyle dibine kadar siyasi bir işe adını koymaktan çekinmiyor olması. Bazıları, ellerindeki kanalı satmaya bile çekinirdi büyük olasılıkla; Çağlar satmış bile olsa kendi adını da koymaya devam ediyor.”

Cavit Çağlar kanalı daha önce satmış
 
Öte yandan İsmet Berkan, abonelerine bir düzeltme metni göndererek, Cavit Çağlar’ın kendisini aradığını, Çağlar’ın Olay TV’yi daha önce sattığını açıkladığını duyurdu.

Berkan özür dilediği düzeltme metninde şöyle dedi: “Bugün Gündem'de yazdığım Cavit Çağlar haberinde yaptığım büyük bir hatayı vakit geçirmeden düzelteyim. Benim haberimin temellerinden biri, Cavit Çağlar'ın pek yakında Ekrem İmamoğlu taraftarı bir yayına başlaması beklenen Olay TV'nin sahibi olarak gözüktüğü yolundaydı. Az önce, haberi yazmadan önce konuşmak için aradığım ama ulaşamadığım Cavit Çağlar, benim yazdığımı duymuş ve aradı. Olay TV'yi bundan bir süre önce sattığını söyledi. Alıcıların isimlerini ısrarlı sorularıma rağmen bana söylemedi ama Olay TV'de çalışanların kıdem tazminatlarının ve bütün diğer özlük haklarının ödendiğini, Bursa'da yayınlanan Olay adlı gazetenin ise hala kendisine ait olduğunu ekledi. Haberin geri kalan bölümleri birkaç kez teyit edildiği için doğrudur ama Cavit Çağlar'la ilgili bölümlerinde yazdıklarım için özür dilerim, sizleri de yanılttım.”

İmamoğlu kanadı da yalanladı
 
Cavit Çağlar’ın kanalın kendisine ait olmadığını duyurmasının yanı sıra, habere İmamoğlu kanadından da yalanlama geldi. Olay TV’nin İmamoğlu tarafından satın alındığı iddiasını İBB Sözcüsü Murat Ongun yalanladı.

SIRADAKİ HABER